Kolejne 70 tysięcy dzieci dowiedziało się, jak dbać o zdrowie zębów

Koniec roku szkolnego dopiero przed nami, ale organizatorzy „Dziel się Uśmiechem”
już podsumowali osiągnięcia kolejnej edycji tego ogólnopolskiego programu
edukacyjnego. W ramach 9. odsłony uczniowie szkół podstawowych z całej Polski na
specjalnych lekcjach poznawali zasady prawidłowej higieny jamy ustnej.
Program „Dziel się Uśmiechem” został zainicjowany w 2013 roku przez Polski Czerwony
Krzyż i Mars Polska w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące stanu zdrowia zębów
polskich dzieci 1 . W ramach dziewiątej edycji programu blisko 70 tys. uczniów klas I-III z
ponad 780 szkół podstawowych w kraju podczas cyklu zajęć uczyło się jak dzięki czterech
prostych krokom dbać o zęby i zapobiegać próchnicy.
Szkoły z całej Polski, jak co roku, niezwykle aktywnie przystąpiły do programu „Dziel się
Uśmiechem”, co bardzo nas cieszy. Pokazuje to również, że problem jest wciąż aktualny, a
program – potrzebny. Dzięki zaangażowaniu koordynatorów PCK, organizatorów i
nauczycieli kolejne dzieci będą potrafiły prawidłowo dbać o zdrowy i piękny uśmiech –
powiedziała Małgorzata Szukała, Kierowniczka Działu Promocji i Pozyskiwania Dochodów
w Biurze Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Inicjatywa od samego początku jest wspierana przez partnerów merytorycznych – Polskie
Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. W
ramach 9. edycji „Dziel się Uśmiechem” powstały zupełnie nowe materiały edukacyjne
dostosowane do potrzeb nowoczesnej szkoły, ale też panującej sytuacji pandemicznej, Aby
wesprzeć nauczycieli w prowadzeniu ciekawych zajęć, niezależnie od ich formy, stworzono
specjalne scenariusze z propozycją różnorodnych zadań, zabaw i eksperymentów.
Książeczki dla dzieci, multimedialne prezentacje czy animacje były z powodzeniem
wykorzystane zarówno podczas tradycyjnych lekcji, jak i zajęć online. Dzięki nim uczniom
łatwiej było poznać i zrozumieć korzyści płynące z odpowiedniej higieny zębów.
Ambasadorką projektu po raz kolejny została aktorka i działaczka społeczna Magdalena
Różczka.
Bardzo doceniamy to, że pomimo trudnej sytuacji pandemicznej, szkoły tak chętnie
realizowały założenia programu. Próchnica to poważny problem społeczny, dlatego jako
producent gumy bezcukrowej – żucie której stanowi jeden z podstawowych elementów
profilaktyki próchnicy – aktywnie angażujemy się w edukację na temat higieny jamy ustnej.
Już blisko 10 lat aktywnie działamy, aby jak najwięcej osób mogło cieszyć się zdrowym uśmiechem przez długie lata – mówi Beata Rożek, Dyrektorka ds. Korporacyjnych Mars
Polska.

1 Program Ministerstwa Zdrowia „Monitorowanie Stanu Zdrowia Jamy Ustnej Populacji Polskiej w
latach 2016-2020” pt. Wiedza i zachowania zdrowotne a próchnica zębów u dzieci i młodzieży w
Polsce w latach 2016-2019 – strona 26.